Дніпродзержинський судноплавний шлюз

Поштова адреса:   51918 , м. Дніпродзержинськ, вул. Репіна 1,
Дніпропетровська область, ВП "Дніпродзержинський судноплавний шлюз"
Приймальня / Диспетчерська
e-mail:     shluz_dndz@ukr.net
(0569) 50-64-04

Начальник

(0569) 50-63-78

Головний інженер

(0569) 50-63-75

 

Модуль судна, куб. метрів
до 2000 2001-4000 4001-10000 Понад 10000
Звичай- ний режим
Пільго- вий режим
Звичай- ний режим
Пільго- вий режим
Звичай- ний режим
Пільго- вий режим
Звичай- ний режим
Пільго- вий режим
Для суден у закордонному плаванні 806 1241 1614 1981
Для суден у каботажному плаванні 251 372 497 557
     Примітки:
1. Пільги із внесення плати надаються суднам, що плавають під прапором України та держав,з якими укладено  міжнародні договори України, що передбачають надання суднам таких пільг.
2. Розміри плати не включають податок на додану вартість.
    Розробку проекту Дніпродзержинського судноплавного шлюзу було виконано Українським відділенням «Гідропроекту» ім. Жука м. Харків.
В 1956 р. розпочалися роботи будівельним управлінням «Дніпробуд» по спорудженню шлюзу. 06 квітня 1963 року об’єкт пустили в експлуатацію.
За 47 років через нього пройшло 513129 суден, проведено 234888 шлюзувань.
Найдовша навігація була в 1982 році, вона становила 353 доби.Гідроспоруда утримує напір води 12,6м. Дніпродзержинського водосховища.
Дніпродзержинський однокамерний шлюз служить для подолання суднами зосередженого перепаду рівнів води у створі греблі Дніпродзержинської ГЕС. В напірний фронт входять стіни камери шлюзу, верхня голова і лівий устій нижньої голови. Камера шлюзу висунута в сторону верхнього б’єфу. Особливістю компоновки є відсутність земляної вставки між шлюзом і будівлею ГЕС.

До складу судноплавних споруд Дніпродзержинського шлюзу входять:
- дві дамби - хвилеломи ( прямолінійна та   криволінійна),
- верховий пірс, пали (прямолінійний з   лівого боку і криволінійний з правого),
- судноплавній шлюз, що складається з   верхньої та нижньої голів і камери шлюзу,
- низовий пірс, пали (прямолінійний з лівого боку і криволінійний з правого).

В міжнавігаційний період 2009-2010 років було виконано капітальний ремонт по заміні аварійно-робочих підйомно-опускних воріт верхньої голови шлюзу. Робоча документація на виготовлення та заміну воріт була розроблена СПКТБ « Запоріжгідросталь». Капітальний ремонт та заміна воріт виконувалася силами підрядної організації ЗАО «Спецгідроенергомонтаж» м. Запоріжжя.